Pagina's

zondag 15 juli 2018

Birthday Fishes

Hallo Allemaal

Vandaag laat ik jullie dit leuk schudkaartje zien. Nieuw in de Mon Ami collectie ''Blub''. Is ze niet leuk? 



Met behulp van een cirkel snijmal heb ik het vissenkom ideetje gemaakt. Leg je cirkel mal in het midden van je kaart. Plaats onder je snijmal ( het kapje van de cirkel) een dikkere laag karton of in mijn geval een dubbelgevouwen vilten lap. 


Zo voorkom je dat je snijmal dat gedeelte ook mee pakt tijdens het draaien. Draai nu je cirkel door de machine.  Let op! draai hem niet helemaal door maar net tot aan de verdikking. Je voelt wel wanneer je machine zwaarder gaat draaien. Draai nu je platen weer terug uit je machine en snijd de bovenkant recht af met behulp van een liniaal en snijmesje.

6002/1147 Mon Ami Goudvis Blub

Met distress inkt Peacock Feathers, Chipped Sapphire en Black Shoot en de Grunge dots stencil van Dutch Doobadoo heb ik het achtergrondje gemaakt. Het koraal randje van Noor!design heb ik onderin geplaatst. Door hem twee keer uit te snijden creëer je meer diepte in je kaart. Met Mica heb ik het kijk venster /vissenkom dicht gemaakt. Door de vissenkom met 3D foam op je achtergrond te plakken ontstaat er ruimte voor je schudmateriaal. Tip: Plak je foam tape dicht tegen elkaar aan. Zodat je een mooi afgesloten geheel krijgt. Anders  verlies je het schudmateriaal als je gaat schudden


Wat is ze leuk die mooie ''Blub''.  Het nieuwe Mon Ami vriendje van Noor! Design. Met goud kleurig inkt heb ik de ge-emboste delen kleur gegeven.


470.715.101 Mask Art A5 Grunge dots

De kaart verder aangekleed met nog een koraal plantje en van ribbelkarton van stenen uitgesneden. Het sterretje is ook nieuw van Noor! Het is een sterretje die je na het snijden in 3D kan vouwen. Super leuk en niet moeilijk.

6003/0088 Vintage Flourishes Vouw-Ster

Boven zie je nog jutte touw/draad met een leuke strik. De tekst heb ik op de pc gemaakt. '' Birthday Fishes''. Het kaartje heb ik als laatst gemat op blauw cardstock en daarna het geheel op een dubbelgevouwen kraft kaart geplakt. Met Nuvo drops - Morning Dew heb ik nog enkele druppels gemaakt.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met mijn vissekom kaartje. Leuk dat jullie hebben gekeken.  Een fijne Zondag!




De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)

6002/1147 Mon Ami Goudvis Blub 470.715.101 Mask Art A5 Grunge dots 6003/0088 Vintage Flourishes Vouw-Ster 6002/0654 Under the Sea Koraal6002/0989 Under the Sea Koraal 677N Nuvo crystal drops morning dew

1 opmerking: