Pagina's

vrijdag 13 november 2015

For someone Special


Vandaag laat ik bijgaand label met pan pastel zien wat ik voor de Pan Pastel workshop dag gemaakt heb. Sinds een half jaar heb ik Panpastel ontdekt en helemaal enthousiast. Wat kun je daar mooie achtergronden en kaarten mee maken en afdrukjes mee inkleuren. Wat fout gaat kun je heel makkelijk weer weghalen met de eraser (een soort elektrische gum) die ervoor gemaakt is. Het label heb ik eerst bekleed met wondgaas.


Daarna heb ik de achtergrond gekleurd met 2 kleuren, door het wondgaas heen. Daarna kleur je de uitgestanste bladeren, bloemen en rol op roosjes met de kleurtjes pan pastel. Die rol-op-roosjes zijn toch zo leuk. En de nieuwe stans Leaf die ik sinds kort in mijn bezit heb is een heel mooi en fijn blaadje.

      

Als je alles gekleurd heb stempel je met de leuke texture stempel een afdruk met versamark op de bloemen. Daarna ga je met dezelfde kleur panpastel eroverheen en zit je de afdruk tevoorschijn komen. Heel leuk effect.


 En dat kun je met heel veel stempels doen. Voordat we de bloemen op gaan plakken gaan we eerst even opbollen met de tool set van Joycraft. Zo worden ze heel mooi en komen de blaadjes wat omhoog in plaats van plat op het label. Lijk het meer echt een bloem. De rol op roosjes kun je met een pincet oprollen tot een mooie roosje.  


Als laatste stempel je een leuke tekst en plak die uit elkaar geknipt op. Je zou eventueel de witte tekst ook kunnen kleuren met pan pastel. Dit was mijn project voor de workshop vandaag. Wellicht zie ik je aan de workshoptafel! En anders kunt het nu een keer thuis proberen. Heel veel plezier en fijne dag nog.

Lieve groetjes


De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten