Pagina's

donderdag 21 februari 2019

Iedereen heeft wel eens een knuffel nodig

Hallo allemaal,

Ik houd wel van een beetje afwisseling tussen mijn kaarten. Dus voor vandaag heb ik geen drukke en vol geplakte kaart, maar een eenvoudige mixed media kaart. En dat is ook heel erg leuk om te maken.


Voor de basis heb ik de Dutch Doobadoo Shape Art Schelp gebruikt. De grootste maat heb ik overgenomen uit groen cardstock, een maatje kleiner uit wit cardstock en nog een maatje kleiner uit aquarelpapier.  

Dutch Shape Art Schelp
470.713.172
470.713.172 Shape Art Schelp


Op het aquarelpapier leg ik vervolgens de Dutch Doobadoo Mask Art Various Dots. Echt zooo gaaf deze! De mask smeer ik vervolgens in met de Dutch Doobadoo Structuurpasta. Dit droog ik met de heattool. Maar aan de lucht kan ook gewoon, want de pasta droogt heel snel.

Dutch Mask Art Various Dots
470.715.133
470.715.133 Mask Art Various Dots


Daarna druk ik de Versamark op de Noor! stempel Dotterbloem en stempel deze daarna op het aquarel papier. Hier strooi ik clear embossingpoeder over en verhit dit met de heattool.

Noor! Stempel Dotterbloem
6410/0455
6410/0455 Stempel Dotterbloem

En dan ga ik alles op kleur brengen. Eerst maak ik het papier nat met een waterflesje. Dan druk ik de gele inkt op een sheet en spuit hierbij ook flink wat water bij. Ik heb hiervoor de Harmony Water-Reactive Dye inkten gebruikt. Dan ga ik met een grotere kwast over het aquarelpapier (ook over de stempel). Ik begin eerst licht. Doordat ik er steeds vaker overheen ga met de kwast, wordt het steeds donkerder. Aan de linkerkant laat ik de kleur wat lichter. Tussendoor spuit ik het papier steeds wat nat. Dan is de groene kleur aan de beurt en hier doe ik hetzelfde mee. In de boterbloem kleur ik vervolgens met een dunnere kwast. Ik doe dit eerst met geel en daarna donkere accenten met groen. Tussen de bloem maak ik wat donkerder groen, zodat er diepte ontstaat. Met de zwarte inkt maak ik dunne streepjes langs de rand van de bloem voor nog meer diepte. Ook aan de rand van de kaart breng ik met een grotere kwast wat zwarte kleur aan.

Door met de groene inkt en een blending tool over de mask te gaan, heb ik de groene stipjes gemaakt.


Dan nog een tekst erbij. Hiervoor heb ik de tekst uit de Little Hapiness stempel Hiep Hiep Hoera gebruikt. Echt superleuke tekstjes voor een kleine prijs.

Noor! Little Hapiness Hiep Hiep Hoera
6410/0471
6410/0471 Stempel Hiep hiep hoera

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren.

Bedankt voor je bezoek aan ons blog. Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,


De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)

 470.713.172 Shape Art Schelp   470.715.133 Mask Art Various Dots  870.000.000 Dutch Doobadoo Structuurpasta 250 ml

870.001.000 Dutch Doobadoo Alleslijm   HIT27089 Ranger Heat Tool   VM-01 VersaMark Watermark Stempelinkt
603N Nuvo embossing powder crystal clear  6410/0471 Stempel Hiep hiep hoera  6410/0455 Stempel Dotterbloem

SN-IP-HWR-HP OT Harmony Water Reactive (Honey Pot) SN-IP-HWR-PT RE Harmony Water Reactive (Pine Tree)  SN-IP-HWR-NB LA Harmony Water Reactive (Noir / Black) 2928-079 Florence cardstock acacia

2931-097 Florence cardstock texture 12x12" x100 216g white

2 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart en "Less is more" !! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave kaart zeg. Lief dat je de duidelijke beschrijving er bij hebt gezet..Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen