Pagina's

woensdag 13 maart 2019

Mixed Media Flowers

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag voor jullie een tutorial gemaakt van deze toffe mixed media kaart. Je vind hieronder stap voor stap foto's met uitleg.


Ik heb gekozen voor een lekker fleurig kaartje. Voor de basis heb ik aquarel papier genomen. Het formaat van dit aquarel papier heb ik gesneden op 11 cm breed x 18 cm hoog. Ik heb allerlei verschillende stempelset bij elkaar gezocht en van alle losse kleine stempels een geheel gemaakt. Dit is echt ontzettend leuk om te doen. De mogelijkheden zijn eindeloos.


Allereerst heb ik een washi tape stempel gebruikt. Deze heb ik een aantal keren onder elkaar gestempeld en daarna willekeurig uitgebreid naar de zijkanten. Dit in de basis waar ik verder omheen en overheen ga stempelen. Ik heb hierbij ook gespeeld met de scherpte van de afdruk. Sommige stempels heb ik bewust valer gestempeld.

6004/0028 SCR@P Snijstencils & Stempels - Journaling Kit

Alle zwarte stempelafdrukken heb ik gemaakt met versafine inkt.  Als deze inkt droog is kun je er ook met wat water op werken. 


Op de foto hierboven zie je dat de ik wat letters erbij heb gestempeld. Ik heb drie keer een klein stukje gestempeld met een Bella Lulu stempel.

3002/0104 Bella Lulu Clear Stamp Letters


Hier zie je dat de stempel echt een geheel is geworden. Ik heb met verschillende formaten en vormen spetter stempels alles aan elkaar gemaakt.

6410/0468 Stempels Script


Voor de finishing touch van de basis van mijn kaart heb ik nog een paar vlindertjes erbij gestempeld.

6410/0490 Stempel Set Ranken met vlinder


Hier he  ik per ongeluk wat stapjes vergeten te fotograferen. Maar ik ga nog even schrijven wat ik gedaan heb. Bij deze stap kun je even d3nken dat het compleet mislukt is. Zoals jullie hebben gezien komt het helemaal goed. Ik heb eerst een klein witte gesso uitgesmeerd in het midden over de stempelafdruk. Niet over de gehele stempels maar over kleine delen zodat niet alles pikzwart meer was. Dit goed drogen met een heattool. Daarna heb ik met pigment poeders en water kleur aangebracht. Ook heb ik met die kleurtjes en een kwastje nog wat gespetterd.


Hier zie je de kaart als hij helemaal klaar is. Ik heb een stukje verband gaas op kleur gebracht met pigmentpoeders en water. Dit heb ik opgeplakt met het lijmpistool. Daaroverheen heb ik wat draadjes in bijpassende kleurtjes geplakt.  Misschien denk je nu wat zonde dat het over de stempels is aangebracht maar de stempels kun je aan alle kanten eronder uit zien komen. Je ziet op deze manier overal details. In het midden heb ik drie mooie bloemen gemaakt. Deze heb ik eerst op aquarel papier gestempeld en ook weer op kleur gebracht met pigmentpoeders. Ik heb ze wat opgebold en vastgeplakt met het lijmistool. In het midden van de bloemen heb ik mooie parels geplakt.

6004/0009 Crafty Cocktail Bloemen 2st

Om de rand heb ik nog een zwarte lijn getekend. Ook heb ik nog 2 verschillende kleuren papier gekozen om mijn kaartje te matten.


Als laatste nog een close upje. Ik hoop dat ik jullie weer heb mogen inspireren. 

Creatieve groetjes,


Hieronder vind je een link naar de producten door op de foto te klikken;

 
   








3 opmerkingen:

  1. Echt cool!! Je hebt gewoon een mixed media stempel ontworpen ;) Sommige zouden daar heel wat voor over hebben denk ik haha, maar ik vind hem echt super gaaf geworden Daisy! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi is hij geworden gewoon doen niet nadenken







    BeantwoordenVerwijderen