Pagina's

vrijdag 3 april 2020

Find the Scenic Route


Vandaag is het weer mijn beurt om jullie wat leuke inspiratie mee te geven, ik heb vandaag gekozen om jullie een mixed media project te laten zien, heel makkelijk te maken op eigenlijk vrijwel elke ondergrond.


Bij het maken van dit MDF label ben ik op zoek gegaan in mijn huis naar bruikbare dingen die een jutter ook op het strand zou kunnen vinden, ik maakte hierbij gebruik van een gaasje, een jute zakje, stukjes touw en schelpen. Hier voegde ik de super gave meeuwen aan toe, gemaakt met de Noortje Design Stans en uiteraard een super leuke meeuw uit een Bella Lullu knip vel. 

6002/1443 Nautical Traveler Meeuwen

Voor de achtergrond heb ik ribbelkarton van Joy Craft gebruikt, maar hiervoor kun je ook een stuk van een oude doos gebruiken en die verscheuren zodat de ribbels tussen de laagjes vrij komen.



Dit ribbelkarton heb ik op de MDF label gelijmd, nadat ik de label eerst in de witte gesso had gezet. Het ribbelkarton en ook mijn patrijspoort moest een oude verweerde look krijgen, hiervoor het ik 2 Cadence Rusty Patina gebruikte (oxide geel en oranje). 

6002/1444 Nautical Traveler Patrijspoort

Het ribbelkarton heb ik daarna nog voorzien van wat mos om het helemaal af te maken. De nog witte Gesso helft he ik voorzien van lichtgrijze verf en voorzien van wat Betonstructuur, op willekeurige plekken met een spatel.


Daarna ben ik alles op gevoel op het label gaan lijmen met dit fantastische resultaat! Ik hoop dat ik jullie heb kunnen laten zien dat de stansjes en knipvellen ook leuk zijn om te gebruiken bij mixed media projecten!

Lieve Groet
Carla

1 opmerking: