Pagina's

woensdag 1 april 2020

Noor! Design Challenge April

Hallo allemaal,

Deze maand heeft heeft Hanny weer een super leuke challenge voor jullie gemaakt. Ben je er klaar voor?


Ik heb een soort van 3D kaart gemaakt met deze stans als doorkijkraampje.




In dit blogbericht leg ik jullie uit hoe ik deze kaart gemaakt heb.
Het is een uitgebreide beschrijving, met veel foto's. 


Ik ben begonnen met het maken van de binnenkant. Eerst heb ik een 5-tal kaartjes op dezelfde maat gesneden. Daarna heb ik het kaartje met de kleinste opening gemaakt. De kleine opening heb ik uit de losse hand getekend en hierna uitgesneden. Vervolgens heb ik op de volgende kaart deze opening over genomen en een nieuwe opening, iets groter getekend en uitgesneden. Zo heb ik in 4 kaartjes een opening gemaakt.


Met verschillende kleuren distress inkt heb ik de randen van de openingen gekleurd. Het voorste kaartje heb ik wit gelaten.
Op het 5e kaartje, het achterste kaartje, heb ik ook een vlak met distress inkt gekleurd.


Het kaartje met de opening die niet gekleurd is komt bovenop. De andere kaartjes leg je hierachter. Als je alles op elkaar legt, krijg je dit effect. Plak dit nog niet op elkaar.


Op de distress inkt heb ik wat water gedruppel en dit met de heattool gedroogd. Zo krijg je het iets vlekkerige effect.


Met het effect van de waterdruppels ziet het er zo uit.


In deze kaartjes heb ik wat kleine openingen gemaakt.


De waterplantjes heb ik gestanst uit papier dat ik zelf gekleurd heb met distress inkt. Je kunt natuurlijk de waterplantjes ook uit ander papier stansen.

  


De stansjes van de waterplantjes heb ik op de verschillende kaarten geplakt. Hierna heb ik de verschillende lagen op elkaar geplakt. Om meer een 3D effect te krijgen, heb ik hier en daar een stuk van een
kartonnen doos tussen de verschillende lagen geplakt.


 Je kunt hiervoor natuurlijk ook 3D tape nemen. Bij het vastplakken van de kartonnen doos, heb ik ervoor gezorgd dat ik dit niet over de gemaakte kleine gaatjes plakte (zie linker foto).


De basis van de kaart is van cardstock gemaakt.


Omdat het oceaangedeelte door het karton van de dozen wat hoger is,
heb ik de rug van de kaart iets breder gemaakt. Meet eerst even de dikte van al die laagjes op zodat je weet hoe dik de rug van de kaart moet worden.


De stans van de patrijspoort heb ik met acrylverf bruin geverfd. In de nog natte verf heb ik (distress) embossingpoeder gestrooid en dit verhit met een heattool. Dit geeft een wat roestig uiterlijk.


De smalle binnenrand (die met die streepjes) van deze stans heb ik met Cadenceverf geschilderd en ook hier heb ik in de natte verf
embossingpoeder gestrooid dat ik verhit heb. Zo heb ik ook de sluitingen van de patrijspoort bewerkt.


Voor de voorkant van de kaart heb ik een oude doos gebruikt. Op sommige plaatsen heb ik de toplaag van het karton weg gescheurd. De doorkijk heb ik uit het karton gesneden.


Met blauwe acrylverf en gesso heb ik dit karton slordig geverfd. De patrijspoort heb ik samen met een stukje van een plastic sheet daarin op de voorkant van de kaart geplakt.


Aan de binnenkant van de kaart heb ik ook een opening gemaakt.
Zoals jullie zien zitten de openingen niet exact op dezelfde plaats. Beter had ik dit allemaal tegelijk kunnen snijden.


Om ook de binnenkant van de kaart er weer netjes uit te laten zien heb ik de patrijspoort nogmaals gestanst van blauw cardstock en dit over de slordige opening geplakt. Zo heb ik de lelijke binnenkant weer weg gewerkt. Het oceaan deel van de kaart heb ik hierna vast
geplakt op de rechter helft (binnenin) van het blauwe cardstock.


En zo heb ik dus deze kaart gemaakt.

Natuurlijk heeft het Noor! team ook voor inspiratie gezorgd.

Monique


Monique


Nicolette

Je kunt meedoen met onze challenge tot eind april door een foto van je creatie te plaatsen in onze Noor! Design Challenge groep op Facebook. 

10

Heb je geen Facebook dan kun je een foto van je creatie inclusief je naam te mailen naar: 


En natuurlijk hebben we aan deze challenge ook weer een leuke prijs verbonden. We kiezen na eind april met random de winnaar (wel zo eerlijk, dan maakt iedereen evenveel kans) en de winnaar krijgt van ons een leuke prijs van Noor! Design. 

Veel plezier en we zien graag al jullie creaties tegemoet!

2 opmerkingen:

  1. Wat een aparte leuke challenge en prachtige voorbeelden! Ga proberen mee te doen. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei mooie challenge. Ik ga proberen hem te maken.
    groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen