Pagina's

dinsdag 21 april 2020

SCR@P Challenge #25

Hallo allemaal.

Op het Noor Design blog is iedere maand weer een nieuwe scrapchallenge. Dit is de Scrap Challenge van de maand april. Hiervoor is het Scrap Stencil "Circle" gebruikt.


Je kunt dit Stencil gebruiken in combinatie met heel veel foto's. Maar je kunt het ook gebruiken om papier te snijden op dit formaat.


En dat heb ik gedaan. Hier liggen de stukjes papier nog los.


Ik heb uit de Noor Design set Paper Bricks het vel met de houtprint gebruikt. Bij het snijden van het papier heb ik op de kleuren en de richting van het papier gelet.


Hierna ben ik het achtergrondvel gaan bewerken. Hiervoor heb ik een afdruk gemaakt met de oxide inkt op mijn craftsheet.


Hierbij heb ik wat water gesprayed en ben toen de inkt met een brayer over het aquarelpapier gaan uitrollen. Omdat ik het papier nog iets te wit vond, ben ik het nog verder gaan bewerken. 


Ik heb met het stempelkussen van de distress inkt een afdruk op een stukje plastic gemaakt en hierbij iets water gesprayed. 


Met dit plastic heb ik afdrukken op papier gemaakt. Een techniek die ik graag en erg vaak gebruikt omdat het resultaat hiervan mooi is.


Met een mask, (Mixd Up zig zag), blending tool en de distress inkt heb ik het achtergrondvel verder afgemaakt.


Bij het opplakken van de verschillende stukjes papier is het handig om het stencil met klemmetjes op het achtergrondvel vast te maken.


Je weet dan waar de afzonderlijke delen moeten komen.


En zo is mijn uiteindelijke Challenge geworden. 


Met een foto die in 1952 gemaakt is. Uit diverse Noor Design papier en labelsets heb ik labels gebruikt. 


En ook heb ik diverse Noor Design stansen gebruikt. Het papier waaruit ik gestanst heb, heb ik ook zelf gekleurd om in dezelfde kleurtinten te blijven. Bij een oude foto is het ook leuk om wat oude postzegels te gebruiken.


De tekst "This place" komt uit een vel laser Paper Art van Dutch Doobadoo. 


Ook het zwarte filmstrookje dat ik bij deze lay out gebruikt heb komt van dit vel.


Het strookje "make it happen" is een strookje dat op het vel Sticker Art van Dutch Doobadoo zit.
Zo leuk en handig al die strookjes met teksten.



En dan hieronder de verschillende stansen die ik heb gebruikt.


Mocht je mee willen doen met deze Challenge, plaats dan een foto van je gemaakte lay out op de facebookpagina van de Noor! Design scrap groep.


Je maakt dan kans op een leuke prijs. Deze prijs wordt random gekozen.

Veel scrapplezier en tot een volgende keer.

Groeten Hanny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten