Pagina's

vrijdag 29 mei 2020

Don't Forget to Fly

Hallo bloglezers.

Soms zie je op internet iets dat je inspireert om er mee aan de gang te gaan. Jullie herkennen dit vast wel. Zo zag ik een label met deze opbouw en kleurencombinatie. Dit inspireerde mij om deze pagina's in deze kleuren te maken.


De pagina's staan op deze foto's nog wat bol. Vandaar dat de teksten golvend op de foto staan. Als ik deze pagina's een dag of wat onder een zware stapel boeken leg, trekt dit meestal weer recht. In dit blogbericht laat ik jullie zien hoe ik deze pagina's gemaakt heb.


Uit een Engels-Chinees woordenboek heb ik 2 pagina's gescheurd en dit met mod podge op het papier uit mijn journal geplakt.


Hier overheen heb ik met een spatel een laag gesso aangebracht.


Met Neocolors II heb ik het papier gekleurd.


De randen van het papier heb ik met het krijt bewerkt. Met een iets natte vinger vloeit het krijt mooi uit.


Toen ik hierover tevreden was, heb ik de rand van het papier met een blending tool en distress inkt bewerkt. Hierdoor wordt de rand iets donkerder.


Hier overheen heb ik een 2e laag gesso aangebracht. En opnieuw de pagina weer met het Neocolor II krijt bewerkt. Door de 2e laag gesso, ontstaat er iets meer structuur op de pagina.


Uit de labelvellen van de Spring Arrival set heb ik de verschillende afbeeldingen gebruikt. Het vogelkooitje en het vogelhuisje heb ik vastgemaakt aan een deel van de stans van de poort.



Deze afbeeldingen heb ik uitgeknipt en gebruikt op mijn pagina.


De teksten op deze pagina komen van de sticker vellen van Dutch Doobadoo.  De zwarte driehoeken op deze pagina heb ik gemaakt met een mask van Noor, een blending tool en zwarte Archival inkt. 


Ik heb gekozen voor Archival inkt i.p.v. distress inkt omdat ik het effec van deze inkt mooier vond op deze pagina's.


De randen langs deze pagina zijn gestempeld met de stempels uit de Picture Kit en stempels uit de Streetwear set.

  

Als laatste heb ik nog met witte gesso dat iets verdund is met water, spetters op deze pagina gemaakt.


En zo is dus deze pagina ontstaan. Ik hoop dat je wat aan deze beschrijving gehad hebt. euk dat je weer even hier kwam kijken.

Groeten Hanny

2 opmerkingen: