Pagina's

dinsdag 12 mei 2020

Love

Hallo creatievelingen.

Leuk dat jullie vandaag weer hier komen kijken wat er aan creativiteit geplaatst wordt. Vandaag wil ik jullie een art journal pagina laten zien waarbij ik de Noor Streetdance stempels gebruikt heb en ook 2 Noor/Mixd Up masks/stencils.


Bij het maken van deze pagina heb ik me laten inspireren door een filmpje van Nuneka.


Op aquarelpapier heb ik tissue wrap paper geplakt. Dit heb ik met mod podge geplakt omdat je hier overheen nog inkt kunt gebruiken. Deze "lijm" stoot de inkt niet af. De mod podge kun je gewoon met je vinger uitsmeren over het tissue paper. Dat doen de meesten. Maar degene die wel eens een workshop bij mij gevolgd hebben, weten inmiddels dat ik een hekel heb aan vieze vingers. Ik heb ontdekt dat je de mod podge ook met een kwast aan kunt brengen. Maar wat nog fijner werkt is een rubberen spatel gebruiken om de mod podge op het tissue paper aan te brengen.


In de volgende laag heb ik stempels gezet. Stempels van Rubber Dance en stempels van Noor, Streetwear.



Hier overheen heb ik met een mask en structuurpasta accenten aangebracht.


Hiervoor heb ik het Scrap stencil Bee Happy gebruikt.


In de volgende laag heb ik VersaMark gebruikt en een Mixd Up mask met een steentjesmotief. Hierbij heb ik de mask op het papier gelegd en met een sponsje de Versamark aangebracht. Door de openingen in je mask (in mijn geval de steentjes) krijg je dan de VersaMark. Hier overheen heb ik embossingpoeder gestrooid en dit verhit.


Er ontstaat dan een glanzende laag waarop de inkt niet houdt.


Ik heb wat Cadence mix media Shimmer (09 Mavi Blue) uit het sprayflesje gehaald.


En heb hiermee met een penseel de achtergrond gekleurd. Door er hier en daar wat meer water bij te gebruiken en ook door water op de inkt te sprayen, krijg je kleurnuances. Op de plaatsen waar de Versamark in combinatie met het embossingpoeder zit, pakt de inkt niet. Dit geeft een leuk effect.


Vervolgens heb ik stukjes tekst uit een wiskundeboek gescheurd en dit met mod podge opgeplakt. En ik heb wat stukjes washi tape op deze pagina geplakt.


Op dit moment besloot ik dat ik aan deze pagina nog een ander kleur accent toe wilde voegen. Daarom heb ik er ook wat stukjes roze washi tape bij geplakt. Om nog iets meer zwart terug te laten komen heb ik in sommige honingraat stukjes een zwart lijntje getekend. En ik heb met zwarte gesso spetters gemaakt. Toen ben ik op zoek gegaan in mijn stash of ik iets had waar roze in zat.


Ik heb een aantal vlinders gestempeld en deze roze gekleurd. Heb wat tekststrookjes erbij gezocht. Hiervoor is het stickervel met teksten van Dutch Doobadoo ideaal om te gebruiken. Ik heb er een stukje paper art van Dutch Doobadoo bij gebruikt en wat losse stickerletters.


En ik kan weer een pagina toevoegen aan mijn art journal. Ik hoop dat ik je, met dank aan Nuneka, heb kunnen inspireren met deze pagina Het was in ieder geval voor mij weer genieten om deze pagina te maken. En als je eens wat moe bent, is het heel prettig om op deze manier, a.d.h.v. een filmpje of een blogbericht met de verschillende stappen in foto's,  een pagina te maken.

Tot een volgende keer,
creatieve groet, 

Hanny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten