Pagina's

vrijdag 1 mei 2020

Noor! Design Challenge Mei

Hallo creatievelingen.

Het is weer tijd om de nieuwe kaarten Challenge van Noor! Design aan jullie te laten zien. Deze maand is het geen ingewikkeld model. Het moet geen probleem zijn om met de beschrijving erbij deze kaart te maken.




In de beschrijving hieronder kun je lezen hoe je deze kaart moet maken.


Snijd voor de kaart een stuk papier van 21 cm breed x 15 cm hoog.
Als je dessin papier gebruikt, houd dan rekening met het motief.
Vouw dit papier dubbel. Snijd uit de voorkant van de kaart een kader van 6,5 cm breed x 6 cm. hoog. Dit kader snijd je 2 cm vanaf de zijkanten en 2 cm vanaf de bovenkant.


Binnenin de kaart komt een harmonica. Snijd hiervoor een stuk papier van 12 cm breed x 13,5 cm hoog. Vouw dit papier op 4 cm en op 8 cm. (een dal-vouw en een berg-vouw (zie foto).


Plak alleen het linker deel van deze strook papier met harmonica vouw vast in je kaart. Plak dit 0,5 cm rechts van de middenvouw.in je kaart.



Snijd een afbeelding van 8 x 8 cm. Rag de randen van het papier. Dit kun je met een distress tool doen, maar ook door met je schaar langs de rand van het papier te gaan. Plak deze afbeelding op een stukje cardstock van 8,5 cm x 8,5 cm.



Plak dit vierkante kader aan de rechterkant van de als harmonica gevouwen strook papier. Let er hierbij op dat de afbeelding achter het kader van de voorkant van de kaart valt.


Plak aan de achterkant van dit kader ook een stukje papier.



Stans eventueel een kader. Omdat het kader van deze stans voor de kaart te groot is, heb ik er maar een deel van gebruikt.



Ik heb een deel van de stans weg gesneden. Plak deze rand op de kaart langs het venster.


En nu ik dit blogbericht aan het maken ben, zit ik me af te vragen of deze rand op de kaart niet mooier geweest zou zijn als ik de de binnenkant van de rand strak gehouden had en de buitenste rand van de stans gebruikt zou hebben. Nu heb ik de buitenrand van de stans weg gesneden. Doe langs het kader/venster wat gesso of verf.

 

Omdat ik de gesso te wit vond, heb ik de gesso daarna iets paars gekleurd.


Plak een toefje bloemen op de rechter benedenhoek van de kaart. Laat hier wat stansjes achter vandaan komen.


En je kaart is af.


Je kunt meedoen met onze Challenge tot eind mei door een foto te plaatsen in onze  Noor! Design Challenge groep op facebook.

Natuurlijk heeft het DT team ook mooe voorbeelden voor jullie gemaakt.

Corry

 Anette

Carla

Je kunt meedoen met onze challenge tot eind mei door een foto van je creatie te plaatsen in onze Noor! Design Challenge groep op Facebook. 

10

Heb je geen Facebook dan kun je een foto van je creatie inclusief je naam te mailen naar: 


En natuurlijk hebben we aan deze challenge ook weer een leuke prijs verbonden. We kiezen na eind mei met random de winnaar (wel zo eerlijk, dan maakt iedereen evenveel kans) en de winnaar krijgt van ons een leuke prijs van Noor! Design. 

Veel plezier en we zien graag al jullie creaties tegemoet!

5 opmerkingen:

  1. Hele leuke nieuwe challenge weer en mooie voorbeelden. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een super gaaf model😍😍. Duidelijke uitleg, dus dat moet wel lukken idd🙊🙈

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kaarten en Challenge.
    Ik zal proberen ook mee te doen
    Grt van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele leuke challenge weer. Ik ga hem gauw maken

    BeantwoordenVerwijderen