Pagina's

dinsdag 19 mei 2020

Relax

Hallo bloglezers.

Het leuke van bezig zijn met mixed media vind ik o.a. dat de diversiteit zo enorm groot is. Er zijn zo ontzettend veel materialen die je hierbij kunt gebruiken. En de resultaten zijn ook zo verschillend bij de diverse materialen.


Vandaag besloot ik om eens met aquarelverf aan het experimenteren te gaan. Ik houd van contrasten, maar wilde nu eens iets uitproberen met kleuren die niet zo fel zijn. En zoals je wellicht al wel zult verwachten. is me dit niet gelukt. Uiteindelijk heb ik er weer fellere tinten aan toegevoegd, want ik vond het te saai met al die zachte tintjes.


Met behulp van een uitgestanste hexagon heb ik met potlood op aquarelpapier dit patroon getekend. Dit ben ik gaan inkleuren met aquarelverf. Omdat ik die "waterkringen" altijd zo mooi vind, heb ik eerst iedere hexagon nat gemaakt en heb er toen de verf aan toegevoegd. Mijn eerste idee was om de hexagons in te kleuren en hier, als geheel, wat mee te gaan doen. Maar toen alles ingekleurd was vond ik dit te saai. Zo saai dat ik niet eens meer een foto hiervan gemaakt heb, maar direct alle geverfde hexagons uitgestanst heb. Daarna heb ik de randjes met een zwarte fijnschrijver getekend.


En heb de Noor Streetwear stempel gebruikt en met zwarte inkt bstempelafdrukken gemaakt.


Vanwege het contrast (jawel....) besloot ik om een ondergrond met zwart te gaan maken. Dit heb ik gedaan met aquarel verf en Nuvo shimmer powder 


Hier overheen heb ik met een blendingtool en zwarte stempelinkt een patroon aangebracht met een mask..


Deze hexagons heb ik opgeplakt.


Hier en daar heb ik nog een accent gemaakt met structuurpasta en een mask.



Deze ruitjes heb ik met Inktense potloden een kleurtje gegeven. Door er hierna met een iets nat penseel overheen te gaan, vloeit de kleur mooi uit.


Ik heb er de tekststrookjes, letterstickers en paper art van Dutch Doobadoo bij geplakt. De tekststrookjes heb ik iets verhoogd opgeplakt. Waarom 3-78? Omdat dit de cijfers zijn die ik nog over had en ik in deze hoek een zwart accent wilde hebben.

     

En nadat ik de randen van mijn papier nog met zwart gedistressed heb, en wat aan het spatten geweest ben met zwarte gesso en het geheel op een paarse mat geplakt heb, was mijn pagina weer klaar.


Uiteindelijk had ik de stap met de structuurpasta achterwege kunnen laten. Want dit valt nog nauwelijks op.

  


Maar dat wist ik nog niet op het moment dat ik dit besloot te doen. Dat is het heerlijke van iets maken en je gewoon te laten leiden door wat er voor je ligt.

Hopelijk heb ik je weer kunnen inspireren met mijn pagina.
Fijne dag verder, 

groeten Hanny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten