Pagina's

vrijdag 17 juli 2020

X-Mas

Hallo allemaal,

Zijn jullie al begonnen met het maken van kerstkaarten?


Mijn eerste kerstkaart is af. Hiervoor heb ik o.a. de labelset Springs' Arrival gebruikt.



De basis van de kaart is een card art van Dutch Doobadoo.


Voor mijn kaart heb ik het grootste formaat card art gebruikt.


Het aquarelpapier heb ik met Daniel Smith aquarelverf een kleur gegeven (bruin en oranje). In de nog natte verf heb ik gedenatureerde alcohol gedruppeld. Dit zijn de cirkels die je ziet.


Hierna heb ik met het Mixd Up mask/stencil en structuurpasta de steentjes op de kaart gemaakt.


In de nog natte structuurverf heb ik Frantage gestrooid. Door dit te verhitten smelten de korreltjes en krijg je een leuk effect. 


Je kunt ook korreltjes gewoon op je kaart leggen en dan vanaf de onderkant van je kaart met een heattool verhitten. Dan blaas je de korrels niet weg als ze smelten.


Uit de labelset Springs' Arrival heb ik het hertje, het raamkozijn en een vogel geknipt. Het raamkozijn en het hertje heb ik verhoogd opgeplakt. Omdat ik het raam te wit vond, heb ik dit iets bruin gemaakt met de oxide inkt. Het kerstboompje in de pot is de paper art Fern (een varen) van Dutch Doobadoo.


Omdat ik nog wat op mijn kaart miste, heb ik er nog een stans bij gebruikt. Dit papier heb ik met distress oxide een kleur gegeven. De randen van deze kerstbal heb ik ook met distress oxide iets donkerder gemaakt.


Deze kerstkaart is af.  Er zullen er nog veel meer gaan volgen.

Groeten Hanny

1 opmerking: