Pagina's

vrijdag 7 augustus 2020

SCR@P Challenge #29

Hallo bloglezers.

Iedere maand wordt er op de Noor Design scrapbooking facebookpagina een Challenge geplaatst.


Dit is de Challenge voor de maand augustus. Het designteam maakt altijd een aantal voorbeelden met deze Challenge. En dat heb ik dus ook gedaan.


Zoals jullie zien, heb ik me niet helemaal strak aan de schets gehouden. Dit omdat ik bij mijn foto's ontdekte dat de hexagons rechts van de foto's erg goed uitkwamen. Voor de rest is de schets nog goed herkenbaar denk ik.


Het papier en de labelvellen die ik bij deze lay out gebruikt heb is het Noor design papier Springs' Arrival. De achtergrond van deze lay out heb ik zelf een bijpassende kleur gegeven. Hiervoor waren de bloemen op de foto's (Helleborus) mijn uitgangspunt.


Omdat ik heel subtiel wat structuur in mijn achtergrond wilde hebben, heb ik eerst een laag gesso op mijn blad gesmeerd. Dit heb ik niet al te netjes gedaan.


Met aquarelverf en graphitint heb ik de achtergrond hier en daar kleur gegeven. In eerste instantie bleek dit gekleurde vlak te klein te zijn, dus heb ik het groter gemaakt zodat de foto's beter uitkwamen met wat meer kleur.


Met pigmentpoeder (Color Burst) heb ik de pagina iets geler gemaakt. 


Het witte vlak was iets te groot.


Op deze 2 foto's kun je goed zien dat een randje van je papier inkten met distress inkt je pagina veel levendiger maakt.


Later heb ik op een van de banners ook nog gestempeld.



De papierset Springs' Arrival bevat geen roze. Omdat ik dit wel terug wilde laten komen in de hexagons, heb ik het papier hier en daar zelf iets roze gekleurd.


Alle randen van de hexagons heb ik met distress inkt bewerkt.


De verschillende elementen uit de labelvellen zijn leuk om uit te knippen en hier en daar op de pagina terug te laten komen.


Op de pagina zelf heb ik nog wat gestempeld en met verf gespat.


In de rechter benedenhoek is op de schets een cluster te zien. Hier heb ik voor de hexagons het designpapier gebruikt, maar ook uit resten van de foto's heb ik hexagons gestanst. Hierdoor kreeg ik meer samenhang met de 2 vierkante foto's vond ik.


Langs de randen van de pagina heb ik nog een stempel gezet en ook de randen van deze lay out heb ik met distress inkt bewerkt. En zo is dus mijn lay out tot stand gekomen.


Mocht je ook deze Challenge gaan maken, dan wens ik je veel plezier bij het maken hiervan.

Groeten, Hanny

2 opmerkingen: