Pagina's

zondag 13 september 2020

Xmas

 Hallo bloglezers.

Ondanks alle mogelijkheden om dit jaar een digitale kerstgroet te versturen kiezen wij er nog altijd voor om een persoonlijke kerstgroet op papier te versturen. En dan een persoonlijk gemaakte kerstkaart.
Omdat er altijd een grotere hoeveelheid kaarten verstuurd wordt, maak ik vaak eenzelfde kaart voor bijna iedereen. Dat scheelt denkwerk. En vanwege mijn probleem met  een chronisch gebrek aan tijd, maak ik nooit al te ingewikkelde kaarten. Het zou dus maar zo kunnen zijn dat ik deze versie van de kaart nog een aantal keren ga maken.


Zoals jullie zien is dit geen moeilijk en ingewikkeld te maken kaart. In dit blogbericht laat ik zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Bedenk voor het groene flesje even een flesje met blauwe inkt..... 


Op mijn craftsheet heb ik Inka Gold gedaan. Hierbij ik veel water gevoegd en met een paletmes heb ik de Inka Gold vloeibaar gemaakt. Vervolgens heb ik er een aantal blauwe druppels distress ink navuller bij gedruppeld. Hierin heb ik mijn kaart gedrukt en de kaart iets gedraaid. De blauwe kleur gaat zich dan vanzelf vermengen met het goud. Ik heb dit gedroogd en nogmaals gedaan zodat je meerdere lagen over elkaar heen krijgt. Je krijgt zo meer structuur in je achtergrond. Het papier dat ik hiervoor gebruikt heb is een stevige soort kaartkarton. Maar je kunt hiervoor ook aquarelpapier gebruiken.


Zo ontstaan mooie achtergronden.


Deze groene achtergrond heb ik uiteindelijk niet gebruikt, maar daar ga ik zeker later nog een keer wat mee doen. Als je vindt dat er te weinig goud op je papier zit, dan herhaal je het afdrukken op je craftsheet gewoon nog een keer maar dan gebruik je alleen goud en geen kleur meer erbij. De mooie goud lijnen die je op dit blad ziet zijn ontstaan doordat ik het papier in 1 richting weg getrokken heb.


Op de kaart heb ik de Noor Design kerststempel Silent Night (art.nr. 6410/0537) gebruikt. 


Over een deel van deze stempel heb ik gouden embossingpoeder gestrooid dat ik verhit heb.


De boompjes die ik gebruikt heb, heb ik gestanst met de Noor Design Nordic Christmas Tree stans (art.nr. 6002/1506). Bij het opplakken van deze kerstboompjes heb ik niet overal lijm gesmeerd. Hierdoor komen de takken iets naar voren.


De rij huisjes is gemaakt met de Noor Design stans Winter Wishes landschap (art. nr. 6002/0697).


Om iets van een sneeuweffect terug te laten komen heb ik wat gesso op de bomen en huisjes getamponeerd. De sneeuwsterren zijn gestanst met de Noor design stans Silent Night Ice Cristals (art. nr. 6002/1120).


Op deze foto zie je goed de gesso op de bomen. Ook heb ik met finger wax de kerstbomen en sterren hier en daar nog iets glans gegeven. 


Het glitter embossingpoeder en de Inka Gold geven een mooi glanzend en hierdoor feestelijk, effect.


Dit was mijn uitleg over hoe deze kaart gemaakt is. Als jullie ook kerstkaarten gaan maken, dan wens ik jullie daar veel creatief plezier bij.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten