Pagina's

vrijdag 27 november 2020

Gluurpietjes aan het Raam

 Bijna sinterklaasavond. Overal vind je gluurpietjes achter de ramen die je kunt zoeken. Hoeveel heb jij er al gevonden? 


Ik ben weer aan de slag gegaan met de leuke Sint en Piet van de build up mallen van Dutch Doobadoo en heb meegedaan aan de gluurpietjes trend. Alleen even net wat anders. Gluur je mee?

Als eerste heb ik een borduurring genomen. Je kunt bij Noor & Zo in verschillende maten borduurringen kopen. Zelf heb ik een met een doorsnede van 20 cm genomen.

Je kunt hier borduurringen kopen.

Ik heb een reep van een jutezak geknipt van ongeveer 4 cm breed en tussen de twee ringen gewikkeld. Alles mag, alles kan. Let er alleen op dat je hem niet te losjes laat. Je plakt er zometeen nog de papieren poppen en andere accessoires op en je wilt voorkomen dat het allemaal naar beneden gaat hangen, als je hem aan je raam ophangt. 

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met pietjes en een sint te maken van onderstaande mallen van Dutch Doobadoo.
Hier kun je de Sint en de piet shoppen.  Ik heb 2 pietjes gemaakt en (logisch) 1 sint. 


Ik heb de pietjes een acrobatische pose gegeven. 


Dit pietje bungelt aan het touw maar echt happy voelt hij zich niet. Ik heb een koordje aan de borduurring geknoopt en aan de armpjes van het pietje geplakt. Daarop heb ik weer de handjes geplakt. 


Als ik ze in allerlei poses op wil plakken, knip ik de armpjes en de beentjes langer en puzzel dan net zo lang totdat ik het zo realistisch mogelijk vind uit zien. 


Ik heb wat cadeautjes van Joy!Crafts DenDennis Party accessoires gebruikt en verspreid over de borduurring opgeplakt.  Een Sinterklaas is natuurlijk niet echt sinterklaas zonder pepernoten. Ik heb de snoepkast dus geplunderd en pepernoten opgeplakt. 


Hopelijk heb ik je weer kunnen inspireren om de leuke Dutch Doobadoo mallen ook op een andere manier te gebruiken. Alvast een heel fijn sinterklaasfeest!

Groetjes,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten