Pagina's

dinsdag 23 februari 2021

Condoleance

Goedemorgen allemaal,

Vandaag wil ik jullie twee condoleance kaarten laten zien, geen standaard condoleance maar twee kaarten helemaal in kleur. Ik vind dat dit soort kaarten niet altijd in het zwart hoeven of met stemmige afbeeldingen erop. 

Wel maak ik Condoleance kaarten eigenlijk altijd in het vierkant dus ook voor deze kaarten is mijn basis wit cardstock van 13 x 13 cm. Ik wilde een kaart in het lichtblauw maken en de andere in het roze. Ik had nog een setje Zomergeluk (3004/0001) liggen van Bella Lulua waar precies de kleuren inzaten die ik in gedachten had. Het papier is helaas uitverkocht maar wie weet heb je thuis nog wat restjes liggen.

Alleen een effen achtergrond vind ik zelf niet mooi dus ik heb nog een vierkant gesneden (8 x 8 cm) uit wit cardstock en hier weer een ander printje uit de papierset zomergeluk opgeplakt.

Ik wilde graag de sneeuwklokjes gebruiken op mijn kaart en dus ben ik even door mijn Marianne Design Collectables dieren gegaan en ik vond de Stokstaartjes hier prima bij passen. 

 
COL1490 Collectables Eline's Stokstaartjes

 
De stokstaartjes heb ik uitgestanst en in elkaar gezet met de handige Pick-up tool van Joy!crafts (6200/0007). De stokstaartjes (COL1490) gebruik ik de laatste tijd erg veel. Vooral nu zijn ze erg leuk want in deze set zitten ook mutsen en sjaals waarmee je ze lekker warm kunt aankleden.

Sneeuwklokjes zijn nu natuurlijk overal te vinden buiten dus daarom wilde ik ze ook graag op de kaarten verwerken. Ik heb op de kaarten een sneeuwlaagje gecreëerd en daar de sneeuwklokjes van Marianne Design (CR1490) ingestoken. De stokstaartjes hebben ook een sneeuwklokje in hun handen.

CR1490 Craftables stencil snowdrop by Marleen

Als laatste heb ik nog een paar teksten op de kaart gestempeld. Ik heb twee clearstamps sets gebruikt van Bella Lulu (3002/0102) en van Noor Design (6410/0498). De ronde teksten heb ik uitgestanst met de nesting dies van Bella Lulu (3002/0003) en hier heb ik wat hemp Cord onder gedaan. Met een molotow marker heb ik nog wat extra sneeuw gespetterd op de kaart.

Ik hoop dat jullie het een mooi idee vinden om ook eens gekleurde condoleance kaartjes te maken.



Bedankt voor jullie bezoek aan het blog en graag tot de volgende keer.

Groetjes,

De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop) 

 CR1490 Craftables stencil snowdrop by Marleen

 COL1490 Collectables Eline's Stokstaartjes

6200/0007 Sticky Picktool


3908-025 Hemp cord wit 0,8mm x 100m

127HS Molotow Marker 1,5mm WIT

4 opmerkingen: