Pagina's

zondag 14 februari 2021

Tijd voor Taart


Vandaag wil ik jullie mijn eerste slimline-kaart laten zien die ik onlangs maakte. Mijn bedoeling was om van de cirkels, die bij de stansmallenset van Nellie Snellen zitten, een soort van kijkvenstertjes te maken, maar dan met een klein verrassingseffect erbij.


Als eerste stanste ik de grootste en de de daarop volgende maat slimline-mal uit designpapier. In beide delen maakte ik 3 cirkels, met de verschillende maten zodat je bij de cirkels ook een mooi matrandje hebt. Het designpapier dat ik het gebruikt komt van een al wat oudere set van Noor! Design "Feeling Crabby".


Hierna ben ik een pocket gaan maken van wit cardstock, maar voordat ik deze dicht heb geplakt als pocket, heb ik er ook eerst 3 cirkels ingemaakt op exact dezelfde plekken, dan als ik bij de slimline-delen van het designpapier heb gedaan. Ook heb ik voor het sluiten van de pocket, 2 plaatjes en een tekststempeltje voor de openingen verwerkt. Hierna heb ik de pocket gesloten.


Nu kunnen de uit designpapier gestanste slimline-mallen op de pocket bevestigd worden en het geheel kan leuk gepimpt worden. 


Ik verwerkte er wat knipplaatjes uit het onwijs toffe Bella Lulu knipvel "Mermaids" en wat uitgestanste stansjes en een tekststempel.


Als laatste heb ik een label voor in de pocket gemaakt. Op deze pocket verwerkte ik de supertoffe zeemeerminnetjes van het Bella Lulu-knipvel, die vanachter de, uit de pocket gestanste, venstertjes naar buiten kijken.

       

Verder verwerkte ik nog een aantal stansen op het label.


Als je nu het label in de pocket doet, zie je de zeemeerminnetjes door de venstertjes. Haal je het label uit de pocket, dan verschijnen er dus 2 knipplaatjes en een tekststempeltje voor de venstertjes.


Ik hoop dat ik jullie wat heb kunnen inspireren met deze variant van een slimline-kaart. 

Lieve groetjes,
Gerlinde

De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)





2 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke kaart en wat een leuk idee om een labelenvelop te maken.
    Ik ben gek op de zeemeerminnen van Bella Lulu.
    Leuk gedaan ook met de opeenvolgende rondjes achter de vensters.
    Groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen