Pagina's

dinsdag 8 juni 2021

Proost

Hoi lieve allemaal.



Deze keer wil ik jullie een mannenkaart laten zien. Ik maak ze niet zo vaak, maar vind het af en toe wel erg leuk om met stoere materialen te werken of materialen een stoer uiterlijk te geven.


De basis is een enkele kaart van 13 x 18 cm, wat ik van kraft cardstock maakte. Daarna 2 matlaagjes erop uit een helaas niet meer verkrijgbare papierset van Noor! Design, "Gentlemen Style". Op de bovenste matlaag stempelde ik met een stempelset van Noor! Design wat toffe achtergrondstempels.

Voor mannencreaties vind ik het erg mooi om kraft cardstock te gebruiken en door deze bijvoorbeeld te scheuren en te beïnkten, ontstaat er een lekker stoer uiterlijk. Ook het gebruik van ribbelkarton helpt om de kaart een stoer uiterlijk te geven.


Aan de bovenkant van de 2 matlaagjes gebruikte ik een stansmallenset van Carlijn Design. In deze set zitten 6 stansmallen met randwoorden die je tof aan een rand van bijvoorbeeld een banner of matlaag kunt stansen voor een onwijs leuk effect.


Verder maakte ik met een stansmal van Noor! Design een broekzak van een stukje "jeans"papier uit de afvalstukjes-bak. Van deze broekzak maakte ik een pocket en hierin verwerkte ik een bingo-kaartje. Verder kun je hier ook leuk bijvoorbeeld bank-biljetten in verwerken die je kado wil geven.


Het plaatje op de creatie is afkomstig uit een labelvellenset van Noor! Design "Vintage Jeans", evenals de banner, tab en bingokaart. Onderaan de kaart verwerkte ik een waanzinnig toffe stans van een riem. Deze stans is afkomstig van Noor! Design en haalde ik uit kraft cardstock. 


Het cardstock bewerkte ik met bruine inkt, wat een tof "leren" uiterlijk opleverde. De gesp van de riem bewerkte ik met embossingspoeder voor een metalen uiterlijk. Als laatste nog een tekstbutton gestempeld en met een stukje jutetouw op de creatie verwerkt.



Ik hoop dat ik jullie weer wat heb kunnen  inspireren.
Veel liefs


De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten