Pagina's

woensdag 29 september 2021

Today

Hallo bloglezers.

Vandaag laat ik jullie een kaart zien op slimline formaat.


Op aquarelpapier heb ik heel licht een ondergrondlaag aangebracht met Derwent graphitint watercolors.
Hier overheen heb ik met een blending tool, de graphitint watercolors en een mask een patroontje aangebracht. Voor een mooie afdruk is het hierbij belangrijk om je blending tool niet te nat te hebben.



Op sommige delen van de achtergrond heb ik nog wat meer graphitint aangebracht. Ook heb ik de mask met de steentjes gebruikt om een afdruk mee te maken. Hiervoor heb ik de mask met de graphitint watercolors ingesmeerd en hiermee een afdruk gemaakt. Hier overheen ben ik aan het stempelen gegaan met de stempels van Elizabeth Craft Designs.



Met de al eerder gebruikte mask heb ik hier en daar nog wat structuurpasta aangebracht. Hier heb ik ook weer een dun laagje graphitint over aangebracht.


Op deze kaart heb ik ook het chipboard/greyboard van Dutch Doobadoo gebruikt. Op bovenstaande foto kun je zien dat je, wanneer je dit chipboard eerst insmeert met gesso, je een veel meer contrastrijke label krijgt. Gebruik je geen gesso in de ondergrond, dan kleurt de label egaler.

  


Omdat ik de label nog wat te saai vond, heb ik er met grijze stempelinkt nog stempelafdrukken op gezet. 


Hiervoor heb ik weer een stempel van Elizabeth Craft Designs gebruikt.



Uit de stempelset met de cijfers heb ik een aantal cijfers los geknipt. Hiermee heb ik een aantal cijfers op mijn kaart gestempeld. Bij sommige afdrukken heb ik witte embossingpoeder gebruikt.



Met gesso heb ik de achtergond weer wat afgezwakt. Hierbij heb ik de gesso niet te netjes op de kaart gesmeerd.


En zelfs de kleine bewaarde restjes papier kwamen weer van pas.


De Paper Art Stuc Tape is ook goed met graphitint te kleuren.


De tekst "today" op de label komt uit deze Paper Art set.

Dat gaaswerk dat je op deze kaart ziet, is verbandgaas dat gekleurd is met graphitint watercolors.


En zo ziet de kaart er uiteindelijk uit. De randen van het aquarelpapier heb ik nog iets aangezet met de graphitint watercolors. Op een mat van cardstock komt het aquarelpapier mooier uit.

Het was weer heerlijk om een klein project, zoals deze kaart, tussendoor te maken.
Bedankt voor je bezoek hier en tot een volgende keer.

Groeten Hanny

1 opmerking: