Pagina's

zondag 10 oktober 2021

Derwent Graphitint

Hallo bloglezers.

Vandaag wil ik jullie laten zien hoe ik deze kaart gemaakt heb:


Deze kaart heb ik gemaakt om als voorbeeld te laten zien bij een demo die ik bij Noor en Zo gegeven heb.


Op deze kaart zie je de vlinder gemaakt van een stans van Elizabeth Craft Designs. Deze stans heb ik 2x gebruikt. Een keer met aquarelpapier en een keer met vellum. Deze vellum vlinder zie je op de kaart nog net iets achter de aquarelpapier vlinder. 


Het rechthoekige kader dat je op deze kaart ziet is ook gemaakt met een stans uit deze set. De vlinder is gestanst met aquarelpapier en gekleurd met de Derwent graphitint. Deze watercolor verf bevat grafiet deeltjes wat een bijzonder effect geeft.



Achter de vlinder heb ik op de kaart een aantal cirkels verwerkt.


Deze cirkels zijn ook gekleurd met de Derwent graphitint watercolors. Op deze cirkels zie je ECD stempels terug. Ook heb ik de cirkels geaccentueerd met Izink gouden embossingpoeder.
Bij het maken van de cirkels heb ik de Dutch Doobadoo cirkelmask gebruikt. 

   

Door de mask op het papier te leggen en dan door zo'n cirkel met een nat penseel te gaan, heb je de cirkelvorm om te kleuren met de watercolors zonder dat je een potlood de cirkel hoeft te gebruiken. De cirkels heb ik met een klein wit (onbeschilderd papier) randje uitgeknipt.


Van deze laatste set stempels heb ik een aantal cijfers los gesneden zodat ik de cijferreeksen afzonderlijk kan gebruiken.


Deze kaart heb ik gemaakt op dessin papier. Om het meer een geheel te maken met het cluster op de kaart heb ik met een blending tool, de graphitint en een mask op het dessin papier een patroon gemaakt.



Het Dutch Doobadoo chipboard baroque is goed te kleuren met de graphitint. 


Deze keer heb ik de verf rechtstreeks met een blending tool aangebracht op het chipboard, dus zonder eerst een laagje gesso aan te brengen. Met een gesso laag onder deze verf krijg je meer kleurnuances, maar dat wilde ik in dit geval juist niet.


Dit was mijn blogbericht voor vandaag. Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Geniet van het creatief bezig zijn.

Groeten Hanny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten