Pagina's

zondag 24 april 2022

Bear-Bee



Nu we lekker in de "bee" sferen zijn is de allereerste build up "berenjacht" ook weer eens uit het stof gehaald. 


Deze build up beer is nu omgebouwd als een bij.


470.713.788

Het snuitje van de beer heb ik iets anders gemaakt dan het origineel en ik heb hem een gele muts gegeven, waar je onder zijn kin het strikje van ziet zitten (alsof deze met een koord onder zijn kin is vastgemaakt). Om van de beer een bij te kunnen maken heb je het stencil "zomer" nodig.


470.713.801

Van dit stencil heb ik de poten, voelsprieten (ik heb er alleen bolletjes van gemaakt in plaats van hartjes), de strepen op zijn buik en de vleugels. De honing die de beer aan zijn poten heeft is van het mask stencil "drip".


470.784.092

De drip-druppel heb ik eerst op cardstock overgetrokken, toen de poot erop gelegd zodat ik de breedte wist en op maat geknipt. Onder in de bijenkorf eerst de poot in de opening gemaakt en hetzelfde gedaan met de drip. De vleugels zijn gemaakt van perkamentpapier. Natuurlijk moest hier ook de build up "bee" bij.


470.784.115

Deze heb ik een beetje verschrikt laten kijken want tja... de poot van de beer zit in zijn bijenkorf! De bijenkorf staat ook op het build up stencil "bee". Daarna heb ik de shape art "pennant" geknipt.


470.784.104

Het middelste deel van de card heb ik met zelf gemaakt met memento inkt en wat gesso met de mask art "honeycomb".


470.784.118


Niet alles hoeft helemaal perfect te zijn. Een beetje gruncy is juist wel leuk, omdat de honeycomb dat ook een beetje heeft. 

870.002.010

Het buitenrandje van de binnenste kaart heb ik ook met witte gesso gedaan. Nadat de beer en bij in elkaar zaten en alles op de juiste plek geplakt was, konden deze op de shape art "pennant" geplakt worden. Nog hier en daar wat lijntjes gedoodled met een zwarte fineliner en witte pigmentliner. 


Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren met deze kaart en wens jullie nog een fijne dag toe.

groetjes,

 

1 opmerking: