Pagina's

zondag 19 juni 2022

Fijne vaderdag!

Dag allemaal,

Zondag 19 juni 2022, dat betekent Vaderdag! Maar hoe komen we eigenlijk aan Vaderdag? 

Naar verluidt is Vaderdag in 1909 geïntroduceerd door mevrouw Sonora Smart Dodd, uit de staat Washington, waarbij zij haar vader, William Jackson Smart, wilde eren. Hij was een veteraan uit de Amerikaanse Burgeroorlog, die weduwnaar was geworden, nadat zijn vrouw in het kraambed bij de geboorte van hun zesde kind gestorven was. Toen zijn dochter volwassen geworden was, wilde ze de kracht en het doorzettingsvermogen van haar vader onder de aandacht brengen.

 De eerste Vaderdag vond toen plaats op 19 juni 1910 in Spokane in de staat Washington. President Calvin Coolidge steunde in 1924 het idee om een Vaderdag te vieren, maar het geheel uit mannen bestaande Amerikaanse congres wilde niet iets doorvoeren dat zo de mannen in het zonnetje zette. Het effect hiervan was dat de dag pas officieel in de VS erkend werd tijdens het presidentschap van Richard Nixon in 1972.

Zo nu weten we weer waarvoor het doen, ja toch? Mijn creatie hebben jullie in een LIVE video kunnen zien op 14 juni jl. Uiteraard zal ik hier op het blog nog even uiteen zetten hoe en wat.


Voor mijn kaartje heb ik de Dutch Doobadoo stencils Bierflesjes en Bierpul gebruikt. Zo toepasselijk voor onze mannen op een feestelijke dag. Ik heb er een tegoedbon aangekoppeld voor een uitnodiging voor een BBQ van de zomer. Lekker biertje erbij en genieten maar!.


Beiden zijn bekleed met Bella Lulu designpapier Mannen blijven jongens in combinatie met het Bella Lulu knipvel Mijn Held. Het label van het flesje heeft een overhemd uit het knipvel gekregen met daarop een hoedje, stropdas en brilletje, welke verhoogd zijn opgeplakt met het foamtape van JEJE. Dit zijn handige strips van 3 mm breed en 2 mm hoog.


Het glas is bespetterd met behulk van een witte Molotow Twinmarker en wat bruine distressinkt. In de video leg ik ook uit, welke soorten bierschuim je kunt maken. Op mijn creatie is dat gedaan met de snoweffect pen van Studiolight. Maar ook kun je dit doen met foamball clay of bijvoorbeeld structuurpasta van Dutch Doobadoo. Bij het designpapier zitten ook vellen met labels, buttons, banner met toepasselijke teksten voor mannen. Niet alleen voor Vaderdag, maar ook voor verjaardagen, pensioen of gewoon zomaar.


Uit het Bella Lulu knipvel met een ovaal malletje de tekst gestanst en een hoofdje van een van de mannen geknipt en een strikje toegevoegd, want vaders moeten er wel netjes bij lopen die dag, vind ik. Niet dan? In de video heb ik een variant gemaakt met een snor! 

Wil je de Live video nog eens terugkijken, dan kunnen jullie terecht op ons youtube kanaal. Druk op het logo hieronder om naar het filmpje te gaan.


Heel erg bedankt voor jullie bezoekje en een hele fijne Vaderdag allemaal!

Veel liefs,


De materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)

 

  
 
  

   

     

 

1 opmerking:

  1. Geweldige kaart. Vaderdag wordt al jaren niet meer gevierd bij ons, onze vaders zijn allebei al lang overleden en wij hebben zelf geen kinderen dus... Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen