Pagina's

zondag 15 augustus 2021

Enjoy and make art.

Hallo bloglezers.

Vandaag wil ik jullie laten zien hoe ik een art journal pagina gemaakt heb.


Deze pagina heb ik op slimline formaat gemaakt. Ik heb een art journal gemaakt op dit formaat omdat het heerlijk is om op dit formaat te werken. Maar natuurlijk kun je op een zelfde manier een achtergrond voor je kaart, voor een lay out e.d. maken.
Hoe deze pagina ontstaan is wil ik je laten zien met diverse stappenfoto's.

 
Bij het maken van deze pagina heb ik een aantal lagen over elkaar aangebracht. Met mod podge heb ik tissue paper op het aquarelpapier geplakt. De blaadjes die je op deze foto ziet, zijn uitgeknipt uit een rol tissue paper. Ik heb aquarelpapier gebruikt omdat dit wat nattigheid kan verdragen. Het tissue paper heb ik met mod podge opgeplakt omdat er dan nog gemakkelijk een laag overheen aangebracht kan worden. Gewone lijm stoot vaak materialen af als je dit te royaal aangebracht hebt.


Hier overheen heb ik watercolor aangebracht. Door 1 kleur met meer of minder water te vermengen krijg je erg mooie kleurnuances.


Met een stempel wordt de achtergrond wat interessanter. Hierbij heb ik een watervaste stempelinkt gebruikt zodat deze inkt niet gaat uitlopen als er nog een laag verf overheen komt.


Omdat ik de ondergrond te saai vond, besloot ik er met watercolors een blauwe kleur aan toe te voegen. Deze combinatie van kleuren is een van mijn favoriete kleurcombinaties.
Ook heb ik met de Dutch Doobadoo structuurpasta en een mask van Studio Light nog een accent op mijn papier aangebracht.



Omdat de structuurpasta erg wit was, heb ik deze pasta hier en daar net iets lichtblauw gekleurd met een penseel.


Ook heb ik er nog wat meer stempelafdrukken bij gemaakt.



De stansen van Elizabeth Craft Designs zijn ook erg leuk om te gebruiken bij het art journalen. Hier heb ik de stans van het kader en het labeltje weer gekleurd met watercolors en ook nog een stempelafdruk op gemaakt. De paper Art van Dutch Doobadoo is goed te kleuren met watercolors en voegt ook nu weer wat toe aan deze pagina.




Uiteindelijk vond ik de stempelafdruk van de plusjes iets te veel aanwezig. Door er subtiel een wit lijntje met verf overheen te tekenen, valt het plusje minder op.


Dit is mijn uiteindelijke pagina geworden.
Voor het blaadje heb ik ook een stans van Elizabeth Craft Designs gebruikt.
De tekst Enjoy is gemaakt met de letter stickers van Dutch Doobadoo.



De tekst 'make art' is afkomstig van dit stickervel van Dutch Doobadoo. Ik gebruik graag deze sticker letters en teksten.


Het chipboard dat Dutch Doobadoo uitgebracht heeft in juli is zo gaaf om te gebruiken. Het chipboard heb ik ook gekleurd met de watercolors.

Omdat ik geen goed bijpassend accent had voor deze pagina, maar toch nog wat miste, heb ik een drietal cirkels gekleurd met watercolors en hierop met acrylverf een klein lichtblauw accent op de cirkel aangebracht. Deze cirkels heb ik erbij geplakt op de pagina (zie foto hierboven.)


En omdat het maken van die cirkels voor deze pagina zo leuk was om te doen, heb ik nog wat meer cirkels gemaakt die ik later bij een project wil gaan gebruiken.....

Dit was mijn blogbericht van vandaag. Ik hoop dat het duidelijk genoeg is voor jullie om ook zelf hiermee aan de slag te gaan. Het is zo heerlijk ontspannend om met mixed media bezig te zijn.

Bedankt weer voor je bezoek hier. Fijne dag verder en tot een volgende keer.
Groeten Hanny.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten