Pagina's

vrijdag 22 mei 2020

Bloemen

Hallo creatievelingen.

De bloemenstansen van Noor Design worden erg vaak op kaarten gebruikt. In dit blogbericht wil ik jullie laten zien dat je deze bloemenstans ook heel goed kunt gebruiken bij een art journal pagina.


Dit is de pagina waarbij ik deze bloemenstans gebruikt heb.


In dit blogbericht laat ik jullie zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Het aquarelpapier heb ik nat gesprayed en hierna heb ik het papier de kleur geel en groen geverfd met aquarelverf. Willekeurige vlekken.


In een filmpje van Ilse Hoekstra zag ik dat ze druppels gedenatureerde alcohol (96%) op de nog natte aquarelverf liet vallen. Dit gaf een erg leuk effect. Gedenatureerde alcohol (96%) kun je bij de apotheek kopen. En laat ik dit nu net in huis hebben. Ik heb niet zo royaal gedruppeld als ik Ilse dit zag doen, ik heb maar een paar druppels laten vallen. Dit zijn die mooie kringen die je op de foto ziet.


Hierna heb ik met die gedenatureerde alcohol ook nog wat gespat. Zo zijn die kleine vlekjes ontstaan.


In een volgende laag heb ik nog wat aquarelverf aangebracht, dit nat gesprayed zodat de verf over de pagina gaat lopen. Door de verf met een heattool te drogen, krijgt de verf van die mooie randjes. Ook heb ik nog wat gespat met de groene en gele verf.


Omdat ik de pagina erg "zoet" vond, heb ik er nog wat zwarte brusho poeder op gestrooid.


Toen ben ik de bloemetjes gaan stansen. Het papier hiervoor heb ik met dezelfde gele verf gekleurd. Omdat ik de bloemetjes niet te netjes wil hebben, heb ik ze eerst allemaal gekreukeld.


En daarna weer open gevouwen en steeds 2 formaten op elkaar geplakt.


O ja, om de achtergrond nog wat levendiger te maken, heb ik ook nog met groene stempelinkt de afdrukken van de script stempel op het papier gezet.


Ik stempel vanuit de losse hand, doe niet de stempel op een stempelblok omdat ik zo een mooiere afdruk krijg waarvan het formaat steeds anders is.


Het papier voor het takje heb ik ook met de aquarelverf geverfd en daarna met distressinkt nog wat geaccentueerd.

Dit takje is ook een stans.


 Het tekststrookje "No rain no flowers" is sticker art van Dutch Doobadoo.



En zo is dus deze pagina ontstaan. Doordat de achtergrond is zoals deze is, heeft de pagina eigenlijk niet meer nodig vind ik. Het idee met de gedenatureerde alcohol ga ik vaker toepassen. En dan ook eens royaler in gebruik. Het effect is dan weer anders.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.

Groeten Hanny

2 opmerkingen: