Pagina's

dinsdag 12 april 2016

Under the Sea

Hallo Allemaal,

Leuk afwisseling is het maken van een Pocket letter. Ik vind het heerlijk dat gepruts met kleine dingetjes in combinatie met stansen en stempels. En je kan op zo'n Pocket Letter stiekum toch veel kwijt.

Ik heb gekozen voor het thema Under the sea deze keer! Helemaal leuk aan te kleden natuurlijk met de nieuwere stansen van noor! in dit thema. Ik ben ook helemaal weg van de stempelset...


Ik start altijd eerst met het snijden van het designpapier 6410/0370. In dit het geval ook het papier van de serie Under the sea. Heerlijk al de blauwe tinten. Als ik de 9 maten gesneden heb beinkt ik alle randjes met Memento inkt Teal Zeal. Een geweldig mooi tint die ik graag gebruik.

6011/0307 Paper Bloc Under the Sea

Dan leg ik deze op de 9 vakjes van de Pocket Letter hoes. Ik ga lekker stansen en stempelen en bouw zo mijn layout op. Hier en daar leg ik nog wat meer designpapier per vakje.


Hier zie je de zeewier stans 6002/0496 en stempel 6410/0405. Ik vind de octopus poten zo leuk om te stempelen op het papier. Zo breekt het mooi.

6002/0496 Under the Sea  Zeewier en bubbels (2stuks)        6410/0405 Stempelset Under the sea - Octopus

De standen heb ik uit wit papier gestanst en bewerkt met diverse kleuren Memento inkt. Zo krijg je een leuk effect. De zeester uit het designpapier heb ik uitgeknipt en later op de hoes met foamblokjes geplakt.


Ik plak de stansen in en op de hoes. Ik vind dit zelf erg leuk want zo creeรซr je wat diepte er in. De leuke octopus, zwaardvis en en schildpad komen van stansset 6002/0497.

6002/0497 Under the Sea Inktvis, Schilpad, Haai (3stuks)

Hier onder zie je dat ik op de het designpapier onder de zwaardvis nog wat structuurpasta heb aangebracht met een bubbel mask van Dutch Doobadoo. Dat geeft ook weer een leuk effect,


Links bovenaan zie je nog de landkaart van stempelset Life is a Journey 6410/0394. 

6410/0394 Stempelset Life is a journey

Deze ik heb ik gestempeld met Memento Bamboo leaves. Daarna wat gekreukeld en her en der wat gescheurd. Zo krijg je echt een beetje het "oude" landkaart effect.


Ik hoop dat jullie de Pocket letter leuk vinden! Een hele fijne dag en tot de volgende keer!


De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)


1 opmerking: