Pagina's

dinsdag 16 maart 2021

Noor & Zo challenge - Maart

 


Het is alweer maart, een nieuwe maand. Daar hoort natuurlijk ook een nieuwe challenge bij. 


Deze challenge is met het leuke Bella Lulu knipvel Baby animals. 


Zoals je regelmatig in de blogs van de Noor & Zo meiden kunt terugvinden, is dit knipvel met veel designpapier te combineren. 
Zo heb ik het al met het Vintage Tea designpapier van Noor! Design gebruikt.


Ik heb het in deze challenge samen gebruikt met het Ten Miles designpapier van Noor! Design. 


Ik heb als basis een stuk kraft cardstock gepakt van 21 cm breed en 15 cm breed. Ik heb dit op de zijde van 21 cm gerild op 10,5 cm en dubbel gevouwen op de rillijn. Vervolgens heb ik een stuk roze cardstock genomen van 14,5 cm breed en 10 cm hoog. Dit heb ik bewerkt met de Distress inkt "Old Paper" van Tim Holtz en op de kaart geplakt.  Ik heb vervolgens een stuk designpapier genomen van 14,1 cm breed en 9,6 cm hoog en dit ook beïnkt met de Distress inkt en op het stuk roze cardstock geplakt. 


Ik heb een stuk licht geel cardstock gepakt van 13 cm breed en 5,2 cm breed. Dit ook weer beïnkt en bovenaan op het designpapier geplakt. Ik ben aan de zijkanten 0,5 cm van de rand afgebleven en aan de bovenkant ongeveer 1,5 cm.  Als cardstock gebruik ik graag het Florence papier van Vaessen creative. Ik heb het spring pakket. De kleuren die hierin zitten gebruik ik supervaak en zijn met veel designpapier goed te matchen. 


Vervolgens heb ik een bloem uitgestanst en deze ook weer bewerkt. Ik heb met de Bella Lulu Nesting dies het grootste cirkeltje uitgestanst op hetzelfde lichtgele cardstock en dit vervolgens ook weer beïnkt. 

 

En dan komt ook weer een favoriet van mij. De Noor! Design Mixed Up mal "Stuc Tape". Deze heb ik uitgestanst op roze cardstock. Ik heb deze ook beïnkt, niet alleen langs de zijkanten maar gewoon grof over het hele oppervlakte.  In mijn voorraad heb ik altijd wel leuke touwtjes of koortjes liggen. Ik heb dit koortje uit een cadeautasje gehaald en vond het perfect bij deze kaart passen. Ondanks de lieve kleurtjes zit er ook een jungle sfeertje aan door de baby animals die ik gekozen heb (de tijger en de aap) maar ook door het designpapier van Ten Miles met de groene blaadjes. Het touwtje geeft er een stoere draai aan.  Ik heb ten slotte ervoor gekozen om de Baby Animals te matten op het roze cardstock. Anders vond ik ze een beetje wegvallen tegen de achtergrond. 


En ze mogen wel een hoofdrol op dit kaartje hebben. Ik hoop veel creaties tegen te komen in deze challenge! Vergeet hem niet te posten op de Noor & Zo facebookpagina.

Veel inspiratie en plezier gewenst.


De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)

   
 









1 opmerking: